יום חמישי, 16 ביוני 2016

שאלות ותשובות

והפעם..



שאלה ראשונה

אני מחפשת ללמד שיעור לקבוצה של תלמידים תת משיגים בהבנת הקריאה. התלמידים עם מוטיבציה מועטה ללימודים וקשה מאוד להושיב אותם ללמידה. אני מנסה טקסטים רבים, בנושאים שונים, אך אני מרגישה שזה לא זה.
יש לך רעיון בשבילי?

תשובה
אם את מחפשת משהו אחר שישאיר להם טעם של עוד ויעורר בהם מוטיבציה, אני מציעה לך לשלב טקסטים מפעילים בכל הזדמנות שרק אפשר.
טקסט מפעיל, הופך את הטקסט לטקסט מעניין יותר, נגיש, משמעותי לתלמידים. הוא נותן להם תמורה שניתן לראותה באופן מיידי.
זה יכול להיות מתכון, יצירה DIY להכנת מוצר כלשהו או יצירה אחרת, הכנת משחק, הפעלת מכשיר, הגעה למקום מסוים ועוד..
יש מגוון רחב של אפשרויות ומניסיון שלי זה מעורר למידה חווייתית ומשמעותית בקרב הילדים.




שאלה שנייה

רציתי להבין איך את עובדת בכיתה עם שבועות למידה. האם תוכלי להסביר לי? כל שבוע זה נושא חדש? איך את מצליחה לייצר כ"כ הרבה חומרים? האם לא מחייבים אותך בביה"ס שאת עובדת בו לעבוד עם חוברות עבודה?

תשובה
שאלה מצויינת!
אני עובדת עם חוברות העבודה שבבית הספר בו אני עובדת ולא מפספסת אף דבר, אף לא עמוד אחד. אינני מדלגת על שום עמוד ודובקת בתכנית הבית ספרית הנהדרת שבבית ספרי.
אז איך זה בכל זאת אני מצליחה?
קודם כל אני מאמינה בזה. זה הוכיח את עצמו עד כה ולכן יש לי מוטיבציה רבה לשלב את זה בלמידה.
הכנסת השבועות היא הדרגתית. בהתחלה אני מפנה 5 דק' ביום, בהמשך 10 דק' וכך הלאה כשהמקסימום ביום הוא שעה.
כשאני מפנה 5 דקות ביום, הילדים כל כך נלהבים שמהר מאוד מבינים שכדאי להם להתארגן מהר יותר, לפטפט פחות ולהכין שיעורי בית - הם מבינים את הזמן היקר שיתבזבז אם לא ישתדלו בדברים אלו.

מאחר והילדים מבריקים, הם מצליחים כמטה קסמים, להגיע למצב בו הם מקבלים שעה ביום לשם כך.

החומרים שאני בוחרת לשבוע המיוחד הם אחרי מיפוי כיתתי שאני עושה במקצועות אותם אני מלמדת. אם אני מגלה שיש צורך בתרגול כפל וחילוק - אני משלבת זאת בשבועות הלמידה. אותו הדבר בנוגע לכתיבת סיפור, שאלות מילוליות ועוד..

איך אני מצליחה לייצר כל כך הרבה חומרים?
אני פשוט אוהבת את זה. מאוד.
אני אוהבת ליצור, לייצר וגם לשתף עם אחרים - עם הבלוג ודף הפייסבוק אני מצליחה לשלב הכל יחד.


הוסף רשומת תגובה