יום רביעי, 22 ביוני 2016

שאלות ותשובות

והפעם..


שאלה  -

ממש עוד מעט אני מסיימת ללמד כיתה א' בפעם הראשונה, והשנה היתה קשה לי ומאוד עמוסה למרות שנהניתי מאוד עם התלמידים המקסימים שלי. הרגשתי שאני מותשת כבר בפסח, עייפה וחסרת מוטיבציה לשנה הבאה.
אני רואה שאת עושה המון דברים ושיש לך ילדים. איך את מצליחה לעשות את הכל והאם יש לך עצות בשבילי? יש לי שתי בנות בגן.

תשובה -

השאלה שלך כל כך חשובה ולדעתי הכרחית לחשיבה עוד לפני שמתחילה שנה, אבל משום מה לא משוחחים אתנו על כך במכללות החינוך ולכן הניסיון האישי שלנו, מביא אותנו להחלטות שמתאימות לנו. כל אחת בנפרד ובלי קשר למה שמורה אחרת עושה.
לדעתי, כמו שאני לומדת מיום ליום, הגבולות שתציבי סביב הנושאים החשובים לך, יעזרו לך לשמור על מוטיבציה מאוזנת לכל אורך השנה. אם תשקיעי את מרבית האנרגיה בהתחלה ובאופן דרסטי, לא תישאר אנרגיה להמשך, במיוחד כשיש לך ילדים בבית שזקוקים לך באופן מלא. כל אלו תלויים ברמת האנרגיה שאת רגילה לה.

את העצה שאכתוב לך, למדתי מניסיון ומילדיי שלי, שאמרו לי לא פעם "אמא, תהיי איתי" או במילים אחרות- תתייחסי אלי ותפסיקי לעבוד. לקח לי זמן להבין שעלי לתעדף את המשימות שלי, הנושאים, האנשים והאחריות שלי, כדי שאוכל לתת את המקסימום מעצמי ולהשאיר לי זמן איכות לאושר האישי שלי.
אני מניחה שהניסיון שנרכוש במשך השנים יעזור לנו להגיע לנחלה.

אני ממליצה לך
  • להגביל שיחות עם ההורים לשעות שמתאימות לך. שעות בהן תוכלי לתת להם את מלוא תשומת הלב.  הקפידי לכתוב על מה שוחחתם ועל ההחלטות שהגעת אליהן כדי שלא תשכחי.


  • הגבילי זמן עבודה בבית ותשתדלי שלא יהיה על חשבון הזמן עם ילדייך שלך (כמובן שיש מיפויים, בדיקת מבחנים, אסיפות הורים, השתלמויות ועוד שאין לך שליטה עליהן). נצלי את שעות השהייה לתכנון שבוע הבא.


  • עבדי באופן יעיל ומסודר. זה יחסוך לך זמן רב. ממליצה בחום לרכוש את יומן המורה שהכנתי לכן - זה יעזור לך להיות מאורגנת עוד יותר.

  • זכרי שההשקעה החשובה ביותר בתלמידים שלך, מגיעה מהלב. אם את מכבדת אותם, רוצה בטובתם, מעשירה אותם, מלמדת אותם, עוזרת להם, מכילה אותם והלב שלך פתוח אליהם - אלו הדברים החשובים באמת.
לילדים חשוב שהמורה תכיל אותם, תקבל אותם כמו שהם ותעזור להם להתקדם ולהתפתח , להתחבר עם ילדים אחרים ולרגיש בנוח לפנות אליך. לכן, אם אין לך זמן להשקיע ביצירות, זה לא נורא. תתעדפי את הנושאים שאת רוצה לעשות ותרגישי בנוח עם מי שאת.




הוסף רשומת תגובה