פינת שאלות ותשובות

תשובה לשאלה שנשאלתי כמה פעמים - 

איך בונים שבועות למידה? מה המטרה שלהם ומהיכן הם הגיעו? האם כדאי? יתרונות וחסרונות.

שבועות למידה זו לא המצאה שלי, למעשה במקומות שונים בעולם מלמדים כך באופן תדיר, אמנם לא במדוייק כמו שלימדתי, אך את ההשראה לזה קיבלתי משם או יותר נכון, מהפינטרסט שמאגד את כל הרעיונות מכל רחבי העולם.

בבית הספר היסודי של האחיינים שלי בשיקגו מלמדים ב"יחידות" UNITS/. כל יחידה עורכת בין שלושה - ארבעה שבועות ומשלבת התמקדות בנושא מסויים באופן מלא..
אם יצא לכם להקריא לילדים את הספר "החיים המאושרים שלי" (שאגב מומלץ מאוד לילדים בכיתה א' או למי שסיים את רכישת קריאה) וודאי נתקלתם בשבועות למידה "שבוע לחם" ועוד..
הרעיון של הלמידה בשבועות למידה נועד כדי לעלות את רמת המוטיבציה בכיתה, להלהיב וללמד תכנים מעולמם של הילדים שלא היו נלמדים אחרת..
שלב א - בוחרים נושא אקטואלי / אטרקטיבי / מלהיב / מסקרן..
שלב ב - חוקרים היטב את המיפויים בכל תחומי הדעת ומשתפים את המורות המקצועיות בנושא כדי שיוכלו להתחבר לנושא אם ירצו
שלב ג - יוצרים מפת רעיונות וכוללים בה כל רעיון שעולה לכן מבלי לשפוט בכל התחומים (חברתי, רגשי, קריאה, כתיבה, חינוך גופני, אמנות, יצירה, חשבון (תוך דגש על נושאים ספציפיים בהתאם למיפויים), הבנת הנקרא ועוד..
שלב ד - בוררים ומתמקדים במה שהכי חשוב ומדויק ולכיתה ולכם.
שלה ה - יוצרים את התכנים ונעזרים בפינטרסט כדי לקבל השראה.
צריך לקחת בחשבון ש..
+ אם בוחרים נושא מעולמם של הילדים זה מעורר מוטיבציה בצורה בלתי רגילה. רמת ההתלהבות עולה משמעותית ולכן גם הרצון להשקיע ולהצליח.
+ רמת ההתלהבות גדלה ואיתה גם הצורך בהקפדה על משמעת 
+ אם נעשה, רצוי שיהיה בתיאום עם המורות הנוספות בשכבת גיל, מניסיון שלי, אם לא עושים זאת, זה יוצר תחרות, כעסים והמון בעיות..
איך מחפשים בפינטרסט?
+ כותבים בחיפוש את הנושא שבחרתם ומוסיפים מילה בהתאם לצורך (לדוגמה DIY או MATH FOR FIRST GRADE ועוד..)

אם אתם רוצים שאכין סרטון על שבועות למידה, כתבו לי באיזה נושא.


תמונה משבוע מרקים