שמחה - פוסט שני

קמנו לריח של גשם למרות שלא ירד.. הצצה קטנה לאפליקציית מזג אוויר בטלפון הראתה שמחר יש סיכוי גבוה לגשם! איזה כיף! אני לא יודעת איך זה אצלכם, אבל אצלי גשם מיד מעורר בי זיכרונות ילדות שמחים, רגעים מיוחדים עם חברות, טיולים (אמסטרדם) שירים שנחרטו בלב (Novenber rain), סיפורים שאנצור לעד, רגעים בלימודי התואר הראשון, הפתעות לא צפויות ועוד..
לפני זמן מה העליתי פוסט בנוגע לשמחה, הכנסת שמחה לכיתה. למרות שזה לא נבחר להיות הנושא הראשי השנה, שמחה צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו, אז איך מכניסים שמחה לכיתה ולחיים? ואיך זה קשור לריח של סתיו ולגשם הראשון?
שמחה מגיעה לחיינו ברגעים מסוימים או לתקופה מסוימת. היא ממריצה אותנו, נותנת לנו בוסט להמשך. עוזרת לנו לראות דברים בעין טובה, להסתער על חלומות, רצונות. היא אור גדול שמגיע ונכנס לחיינו, מאיר את אותם רגעים חשוכים, מזכיר לנו את הצד השני של המאזניים. עוזרת לנו לאזן את מכלול החיים ולדון אותם לכף זכות. מכניסה דלק טהור לנסיעת החיים ומעוררת בנו מוטיבציה בכל תחום בחיינו.
אין צורך לרדוף אחרי השמחה, אלא להתמסר למה שהחיים מזמנים. יש לנו את מחזור החיים שמאפשר לנו לחגוג את השמחה שקיימת מאליה: עונות השנה, חגים, טיולים בחיק הטבע, אנשים מצחיקים, ספרים משמחים, תהליכים פנימיים, התגברות על מכשולים, הצלחות קטנות, הצלחות גדולות, אומץ ועוד..
ובפועל, איך מכניסים שמחה לכיתה?
  • מְמַצִּים כל עונה עד הסוף! שירים, סיפורים, טיולים, עורכים תצפיות, לומדים בחוץ, נהנים מארוחות עשר בגינת בית הספר, שותלים שתילים עונתיים, נהנים מפירות עונתיים ועוד..
  • מְמַצִּים כל חג! שירים, סיפורים, ארוחות (לפני) חג כיתתיות, תיעוד החופשה ועוד..
  • מכניסים זמן לבדיחות - יש המון אתרים וספרים מעניינים. 10 דקות ביום של בדיחות או סרטונים מצחיקים תואמי גיל ביו טיוב.
  • ריקוד ומוזיקה - הפסקות הן זמן טוב לשמוע שירים שילדים אוהבים ולרקוד. אפשר לאפשר ריקוד חופשי אך זה וודאי יביך את רב הילדים ולכן אפשרי ליצור ועדת ריקודים או להקרין ריקודי שורות ביו טיוב ועוד..
  • תבררו מה גורם לכם לשמחה, עודדו את התלמידים גם לברר בעצמם. אחרי שתגלו, הכניסו זאת לחייכם!
  • פשוט לחייך! חיוך מדבק ולפעמים חיוך אחד לילד / לשומר / למורה עושה להם את כל היום!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה