יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

מנדלות



את תורת המנדלה הכרתי לפני יותר מעשר שנים באחת מסדנאות המודעות שלמדתי בגיל 20, ההשפעה של יצירת המנדלות עצומה ושקטה, שזהו יופייה.
בעת יצירת מנדלה שעל פי התפיסה ההוליסטית, משקפת את העולם כולו, רמת הריכוז עולה ואיתה גם הדממה, השלווה ותחושת הנוחות והרגיעה. היא כלי לריפוי (הקלה..) מחלות רבות ואי שקט.


ילדים מצליחים להרגע ולהתרכז באמצעותה. מעין תרפיה שמזכירה לי מאוד שחייה. הם "שוחים" במקום הבטוח שלהם, יחד עם הצבעים שבחרו ומגיעים לנינוחות שכה חשובה במיוחד בתוך מרוץ חיים שמאפיין את החיים המערביים.

הילדים בכיתתי השתמשו בכלי זה בכל הזדמנות שהייתה. כחלק מלימודי חגים, עונות ונושאי השבוע. 
השנה, על פי בקשתם, ימשיכו להתנסות בכלי זה.

בסיום שנה שעברה יצרו מנדלה כיתתית מחומרים מהטבע ואף יצרו מנדלה בעצמם. (תמונות והסבר בהמשך)
המנדלות שצירפתי לפוסט אינן מנדלות שיצרתי לבד, אלא מנדלות שחיפשתי במנוע חיפוש. ראוי לציין זאת מתוך קרדיט ליוצרת שכן חשוב לשמור על זכויות יוצרים.

מנדלות רבות משוייכות ליוצרת בשם תהילה. אמנם אני לא מכירה אישית אך הייתי שמחה להכיר.


הנה דוגמא למנדלת סתיו












הכנו יחד קרוב ל20 מנדלות בנושאים שונים ואת השנה סיימנו במנדלה שיצרו במו ידיהם מחומרים מהטבע. חילקתי את הכיתה לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה יצרה מנדלה והקבוצה השנייה המשיכה את המנדל.
הילדים חיפשו בבית הספר את החומרים שבחרו ליצור איתם את המנדלה הגדולה והשיטוט/חיפוש היה מהנה ביותר.





ובשבוע האחרון, כחלק מהפקת ספר השטוזים של הכיתה (בהשרת דתיה בן דור) כתבנו את המשפט "פעם כיתה התחפשה למנדלה" 




הוסף רשומת תגובה