יום שישי, 27 במרץ 2015

יציאה מעבדות לחירות




 בחג זה בחרתי להתמקד בביטוי "יציאה מעבדות לחירות", על מנת לאפשר לתלמידים להרגיש את חשיבות התקווה והאמונה בכך שאפשר גם אחרת. שלא חייבים לחוש כלואים, מדוכאים בתחומים שונים בחיים וכי חשוב להתחבר לעוצמות שבנו בכדי לממש עצמנו ולאפשר לעצמנו להצליח.


במהלך השנים אנו נהיים מודעים יותר ויותר לתחומים בהם אנו זקוקים לצאת לחופשי. בגילאים הצעירים קשה מאוד להבין את משמעות הביטוי ולכן ביקשתי מהילדים להיכנס לראשם, ביתם ומחשבותיהם של אותם עבדים במצרים. לחשוב על מהלך היום שלהם, על רגעי השמחה, העצב, התקווה ועוד.

התחלנו בתיעוד יום בחייו של עבד עברי...
















המשכנו ברגע היציאה לחופשי. כל תלמיד חשב על הרגע שלדעתו העבד הרגיש שהוא יוצא מעבדות לחירות. עבור חלק מהילדים זה היה הרגע בו העבד שמע על משה שהגיע להציל את עמו, עבור אחרים זה היה הרגע בו החלו מכות מצרים שלא פגעו בארץ גושן, עבור חלק זה קרה בעת קריעת ים סוף כשהמצרים טבעו בים.










ל
להדפסת הדפים לחצו כאן

חג פסח שמח!


הוסף רשומת תגובה