יום שלישי, 9 ביוני 2015

האדם המשחק - המצאה ויצירת משחק


אחת ההנאות המקצועיות שלי בשנים האחרונות טמונה ביצירת קורס אמירים בבית הספר. כשנשאלתי אם אוכל ללמד תלמידים מצטיינים במסגרת בית הספר, נעניתי מיד בחיוב ומבלי להתבלבל בחרתי באחד מתחביבי הבסיסיים. יצירת משחקים.
מי שניחן ביצירתיות ובכושר המצאה דובר בשפה שונה ומהירה. ההשראה מגיעה ברגעים הכי מיוחדים ומתחילה לעיתים ממילה, מצבע, מיצירה ומשאר גירויים. אין מוזה אחת, יש מוזה מתחלפת. העונות משפיעות ולעיתים אף ריחות משפיעים.

הבחירה בקורס הייתה די טבעית, שכן מגיל צעיר מאוד התחברתי למשחקים וליצירתם.
התוכנית נבנתה בצורה מדורגת כך שהתחילה מהיכרות מעמיקה עם משחקים קדומים, הסיבות, המטרות ועוד ומשם המשכנו להיכרות עם סוגי משחק שונים. החלק החשוב במיוחד הוא לאפשר לילד להתנסות במשחקים שונים בתחומים שונים ובכך לאפשר לו לגעת במקומות חדשים, להתנסות בדברים חדשים ולהתמודד עם הלא נודע. גיליתי שישנם ילדים שההתנסות במשחקי דמיון היא הקשה להם ביותר, אם כי דווקא שם, במקום הזה, טמונה ההתקדמות וההצלחה.

בסיום הקורס הילדים התנסו ביצירת משחק. עברנו שלבים חשובים בדרך ליצירה הסופית וכולם התחילו מדגם ראשוני שבמשך הזמן גדל וקיבל משמעות רחבה אף יותר.
החלק החשוב הוא התהליך שהילדים עברו. הם למדו עד כמה חשוב לשתף פעולה, למדו לא לפחד לזרוק ולהשליך דברים שלא עובדים ולהתנסות בדברים חדשים. הם למדו לתכנן, לעצב, לשרטט, ליצור. הכירו חומרים שונים ודרך העבודה איתם. למדו למחזר, לשאוף, להתמסר, לא לפחד מכישלון, לחשוב מחוץ לקופסא ולהמשיך ולהשתכלל. התהליך עצמו הוא הדבר החשוב ביותר.

הנה הצצה קטנטנה לשלל התוצרים..















 
הוסף רשומת תגובה