יום שבת, 10 במאי 2014

שבוע דרקונים


לשבוע הזה חיכיתי זמן רב .  כשבניתי אותו חשבתי על התרומה הגדולה שהוא יוכל לתרום מבחינה רגשית ויצירתית לתלמידים.  
דרקונים מעוררים סקרנות רבה ומהווים מוזה לאנשי רוח: לסופרים, תסריטאים, משוררים, ציירים ויוצרים בכל תחום.
הדרקון פותח נישה גדולה לתרבויות שונות, לשפע, לגבורה ולדיונים רבים הנוגעים לכוחו של הדמיון וכוחה של האמונה. יש תרבויות שמאמינות בקיומו ובעצמתו הפלאית ומשתמשות באמונה זו כדי לזמן לעצמם חשיבה חיובית, שפע והצלחות. (והרי זה מה שבאמת חשוב)


מאחר ואני מלמדת השנה בכיתה א' חיפשתי דרך לפרק את הנושא לגורמים קטנים שיצרו בהם תחושת הישג והצלחה גדולה, למרות הקושי והעוצמה של הנושא. 
התחלתי משמש אסוציאציות שאני כה אוהבת, חשבתי על דברים שארצה לעשות והם בגדר האפשר (מבחינת תקציב) והנה התוצר הנפלא שיצא.

התחלנו בהצגת ספרי דרקונים, משחקים ובובות לשבוע (שהפך לשבועיים לבקשתם).







אחד מההורים בכיתה שלי שניחן בכישרון ציור צייר דרקון ענק ויפה. הכנפיים שלו הספיקו להתעופף (ולא ברור לאן) וזה כשלעצמו עורר שיחה מיוחדת במינה בכיתה.









המשכנו בכתיבת יומן אישי של דרקון, הילדים נהנו מזה מאוד ובכל יום כתבו חוויה נוספת.








קראנו ספרים שונים שזימנו לנו משימות בשפה נפלאות מתמיד. 










ספר נוסף שדפדפנו בו וקראנו חלקים נבחרים..















ומה קורה כשהדרקון שלנו נפצע???








 
ואיפה הוא ילמד?? 






הנושא הפלאי הזה זימן היכרות עם מפות עתיקות.
הילדים נחשפו למגוון מפות עתיקות והכירו את המקרא המסורתי שלהן
(איזור הררי, דגלי מחוזות, ים וספינות, יערות, מצפן כיוונים ועוד..).
אחרי שהכירו (והתלהבו!) הכינו מפה עתיקה משלהם למציאת חבריו הדרקונים
 כדי שנוכל להחזיר אותו הביתה.. (או לכל מטרה אחרת שהחליטו)






ואחרי שהכרנו אותו כל כך טוב ונקשרנו אליו, יצרנו אותו ..




להדפסה לחצו כאן
קיבלתן השראה מהשבוע הנפלא הזה? שלחו לי תמונות של התוצרים שלכם, בית הספר בו אתן מלמדות ושמותיכן ואציג זאת בבלוג!
הוסף רשומת תגובה