פינגווינים

כחלק מלמידה על בעלי חיים ימיים בחרתי ללמד את הילדים גם על פינגווינים למרות שאינם בעלי חיים ימיים. הם יצורי יבשה ופעילותם העיקרית במים היא חיפוש מזון. הפינגווינים ניזונים מדגים ומסרטנים. הם תלויים באוויר האטמוספירי לנשימה ובצלילתם במים הם אוטמים את נחיריהם ומשתמשים במלאי האוויר המצוי בריאותיהם עד אשר אוזל החמצן כמעט כליל ואז שבים אל פני המים כדי לשאוף אוויר מחדש.


בעת הקינון דוגר הזכר על הביצה אותה מטילה הנקבה, הנקבה יוצאת לים לחפש מזון ועד לשובה הזכר לא עוזב את הביצה לרגע. הפינגווין הזכר ידוע במסירות שלו לתפקיד האב, ולאחר מכן מטפלים יחד באפרוחים. תקופת הדגירה נמשכת כחודשיים ובמהלכה לא אוכל הזכר דבר.

הילדים קיבלו שני טקסטים מידעיים על הפינגווין והיה עליהם להשיב על שאלות מדרגות חשיבה שונות. בהמשך דנו בסוגייה "הפינגווין הזכר הוא הסובל העיקרי במשפחה". האומנם?
הילדים התבקשו להביע עמדה באשר לסוגייה ולנמקה.


את הרעיון לנושא קיבלתי מהקולגה המדהימה שלי!

בנוסף,
התלמידים קיבלו משימה בחשבון - היה עליהם לפתור תרגילי חיבור חיסור כפל וחילוק . את תשובותיהם צבעו בלוח המאה שצורף בצבעים מותאמים עפ"י המשימה. והתוצאה - פינגווין.


 
 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה