יום שישי, 17 ביולי 2015

דמיון מודרך להעצמת התלמידים ויצירת הצלחות

אחת ממתנות האנושות העוצמתיות ביותר המאפשרות לנו ליצור ולמשוך לחיינו שפע של הצלחות בתחומים שונים, היא השימוש בדמיון.
ההנחה הבסיסית היא כי המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירוע בין אם הוא דמיוני או מציאותי מכאן שהשימוש בדמיון מודרך מאפשר למשוך הצלחות, אהבה, חברויות ודברים רבים נוספים אל תוך חיינו.


פיתוח הדמיון נעשה במהלך החיים ומבחינתי נחשב כאחד הכלים החשובים המותאמים לעידן זה ולכן יש להשתמש בו גם במסגרת בית ספרית במקומות הניתנים (כתיבת סיפורים, חינוך גופני, שיעורי כישורי חיים ועוד).
מי שעוקב אחרי הבלוגים שלי יודע שאני עוסקת בלימודי מודעות כבר שנים רבות (בערך מאז שנולדתי..) ותהליך המודעות הפך לחלק בלתי נפרד מחיי. כל חשיבה, יצירה, מערכי שיעור ועוד נעשים מתוך חשיבה מודעת לכן עשיתי שימוש רב בדמיון מודרך במהלך השנים האחרונות בהם לימדתי תלמידים.
לפני כל מבחן התחלנו בדמיון מודרך (אכתוב על כך פוסט נפרד) ולאורך כל השנתיים (א'+ב') עסקנו בשימוש בדמיון כדי לסלק פחדים, חששות ולהטמיע הצלחות, אהבה לטבע, מעשי גבורה ועוד.
הנה הצצה קטנטנה למגוון הרחב שנעשה באמצעות הדמיון ומטרותיו בקצרה.


התמודדות עם פחדים, חרדות ובטחון עצמי ירוד

שבוע מכשפות
שבוע מפלצות
שבוע פיראטים
שבוע דרקונים
שבוע אריות
חרקים 1, חרקים2, חרקים 3
שבוע רובוטים


חשיבה חיובית ואהבת הטבע

שבוע פיות
שבוע טיול ביער
שבוע תפוחים
שבוע כבשים
שבוע גמדים
שבוע דלעת
שבוע דחליל
שבוע חיפושיות
שבוע מרקים
שבוע פירות הדר





הוסף רשומת תגובה