חופשת לידה רביעית

החודשים האחרונים עברו מהר עם מעט מאוד שעות שינה. מעבר ממשפחה של חמישה נפשות, למשפחה של ששה נפשות אינה פשוטה ומצריכה התארגנות מחודשת מכל מיני היבטים.

בחודש האחרון התחלנו לסגל חוקי בית חדשים כדי שיקלו על ההתנהלות השוטפת של הבית ומיום ליום אני חושבת על דברים נוספים ושינויים שעלינו להוסיף כדי שכל אחד מהילדים יקבל את זמן האיכות וההשקעה שאנו שואפים לתת להם ולעצמנו.

משפחה גדולה מצריכה עבודה רבה והתייחסות רחבה לכל תחום בנפרד ולמדתי בזמן הקצר שעבר, שאסור לנו לוותר על הצרכים שלנו, חשוב למצוא זמן איכות בנפרד וביחד כדי שנוכל לצלוח ולאפשר לילדים את כל מה שחלמנו עליו.

תכונות אופי שונות שליוו אותי מהילדות וסיפקו אותי עד מאוד, עתה עוברות שינוי ומסתגלות למצב החדש.  תמיד הייתי ספונטנית ופחות נוטה להתארגנות מראש, אוהבת הפתעות ושינוים תכופים. עתה חשיבות הארגון מראש חשובה יותר מתמיד ועלי לסגל מיומנות חדשה כדי לייעל, להקל, למקסם, ולאפשר את כל הדברים שחשובים לנו כמשפחה.

כשמנהלים משפחה של שישה נפשות במקביל לקריירות והגשמה עצמית, התכנון חשוב מאוד ומאפשר מרווח נשימה למנוחה, כיף וזמן איכות.




ניהול יומן כמורה היה דבר רגיל בשגרה אך כאמא לא כל כך.
מאז שיצאתי לחופשת לידה (שהתחילה עם לידתו של דורי) לא חזרתי לעבודה במשרד החינוך מתוך החלטה להיות איתו שנה מלאה (כפי שהייתי עם יהונתן ומיה), יצאתי לחל"ת שיצר מצבים חדשים עבורי שלא חשבתי עליהם קודם לכן.
פתאום גיליתי שאני מנהלת עסק עצמאי משגשג שמאפשר לי להוציא לאור כלים שיכולים לעזור ולהשפיע על הרבה מורים והורים שנושמים חינוך, ממש כמוני.

לא תכננתי את זה, זה פשוט קרה וזה נהדר ומספק עד מאוד.
יחד עם זאת אני מתגעגעת ללמד בבית הספר, להפסקות עם התלמידים, לרעש, לטקסים ולכל מה שמסביב אבל מבינה שבשלב זה כשיש לי ארבעה ילדים קטנים, זה לא מתאים ולכן אני מעריכה שבשנים הקרובות (למרות הצעות מפתות מבתי ספר פרטיים) אני ממשיכה להיות אמא-יזמית בחינוך בהתרגשות רבה!


לוח הזמנים המשפחתי שלנו עמוס,
בעלי טס אחת לחודש לאירופה,
יהונתן משתתף בפרוייקט אמירים מאוד מוצלח בבית הספר ובשני חוגים נוספים אחה"צ.




מיה לא נרשמה לשום חוג השנה כי היא מעדיפה להיפגש עם חברות כמה שיותר ולהשתתף בחוג-אמא שאני עורכת לה פעמיים-שלוש בשבוע.





דורי חוזר בשלוש וחצי הביתה ועיקר ההנאה היא לשחק עם אחיו הגדולים וחבריהם. אני בוחרת לו תחום מרכזי (לדוגמה: צבעים) ובמהלך השבוע נוגעת בתחום כמה שיותר.





ראם המתוק איתי בבית נהנה מזמן איכות משפחתי.











כדי לנהל את הבית נכון יותר, התחלתי לנהל יומן שבשלב שזה לא מכיל את הפן העסקי מאחר ואני בחופשת לידה. היומן מאפשר לי לסדר את כל הצרכים שלי תוך כדי יצירה וצביעה שאני מאוד אוהבת.

הנה הצצה קטנה ללוח שבועי שיצרתי ביומן.
אעלה לכן לפייסבוק שלי מידי פעם צורות שונות של 'לוח שבועי'.
היומן מכיל את כל הדברים שחשובים לי ומעוררים בי השראה!









הספר העיקרי שמלווה את חופשת הלידה שלי הוא "חוג טבע"




הסדרות:

וגם



וסתם כי מתחשק לי לפנק, הכנתי לכם לוח שבועי להדפסה לחצו כאן

יש המון דברים מיוחדים שיגיעו בהמשך מיד עם חזרתי הרשמית לעבודה, ב 7.12.2017
ועד אז מקווה לעלות לכן תכנים רבים מהרבה תחומי דעת.



שבת שלום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה