שבוע מכשפות


איזה כיף שמתקרב חג פורים ואפשר לטעום גם אם לרגע קט את הילדות. את ההתלהבות מבחירת התחפושת, מההתחפשות עצמה, משירי החג שפותחים את הלב, מהשמחה והאושר באפשרות שניתנת לנו להשתובב, לבטא את הילד הפנימי- אותו משאב פנימי שאחראי על אושרנו. ומה חשוב יותר מזה?


אז בזכות כל אלה והרבה יותר, בחרתי את מקצוע ההוראה. האפשרות והאחריות שניתנה לי במסגרת המקצוע לבסס את אותם רגעי ילדות מיוחדים, להעשיר את עולמם ולהעצים אותם, זו זכות גדולה שמאפשרת לי להיות בהודיה תמידית ולרצות להשתפר, לגדול ולהשתבח כדי להשביח את התלמידים.

חגיגות החודש החלו בשבוע מכשפות מתוך רצון להלהיב, לשמח, להפחית את הפחד, ללמד מגוון ספרים בנושא, לשפר כתיבה, לתרגל חשבון באופן חווייתי וליצור יצירות ממוחזרות ממשאבים טבעיים.

התלמידים התלהבו בצורה יוצאת דופן בשבוע הזה, הנגיעה בתחום הזה אפשרה להם להתמודד עם פחדים, להכיר מגוון רחב של סיפורים על מכשפות שאינם מפחידים. אלא מכשפות משונות, מבולבלות, מתוחכמות, טובות לב ועוד שמשנות את התפיסה המסורתית עליהן.

בכל אחד מהימים קראנו סיפורי מכשפות, תרגלנו חשבון בתוך ציורי מכשפות (צביעת חלק בציור עפ"י התוצאה), יצרנו קדרות של מכשפות עם שיקויים שכדי שיתקיימו הלחש חייב להיכתב בחרוזים. ושם הכישוף והחומרים חייבים להיכתב בניקוד המתאים. (תרגול מצוין לחריזה וניקוד).
ומה עוד? 
התלמידים קיבלו מטלת כתיבה "אם היה לי מטאטא של מכשפה אז הייתי.." והתוצרים היו מדהימים בהחלט!
וגם.. 
ביקשתי מכל ילד להביא גרב בעדיפות לצבע משונה ובמהלך השבוע יצרנו בזה אחר זה מכשפה מדליקה. כל תלמיד בחר לה שם מתאים, הכין לה מטאטא מענף דק ואימץ אותה לביתו.




הנה פינת השבוע שכללה תחפושות של מכשפות, ספרי מכשפות, בובות של מכשפות ותוצרי היום.








 הנה עץ העטלפים המכושף לכבוד השבוע ותוצרי כתיבת הקדרות. בסיום היום, נכנסה פז, המורה למדעים,  מחופשת למכשפה ובידה קדרה מכושפת ירוקה (ג'לי ירוק), עם תולעים (תולעי סוכריות), שהכינה אחת האמהות מהכיתה. הילדים התלהבו והתפעלו וטרפו את כל הקדרה שהיתה טעימה במיוחד!





את מטלת הכתיבה הדפסתי על A4 , קיפלתי באמצע ועל ידי כך אפשרתי להם להוסיף כריכה לסיפור. את הדף הגדול המקופל הצמדתי לקיר. בסיום שבוע המכשפות אכין קלסר סיפורי מכשפות שיאגד את כל תוצרי הכתיבה ויתווסף לספרייה הכיתתית.


הנה המכשפות המדהימות שהתלמידים יצרו, כל ילד יצר בעצמו את המכשפה שלו.                                 החומרים: גרב, חומר מילוי לכרית או לחילופין נייר גרוס, זוג עיניים דביקות, כפתור, ענף דק, קש, דבק חם ומפל שחור ליצירה הכובע.






כדי להמתיק את היציאה לסוף שבוע וכדי לסיים את הנושא, הכנתי לכל ילד
 מטאטא מכושף ובתוכו סוכרייה על מקל.





 

2 תגובות:

  1. תקשיבי את המורה של השנה מאיפה את שואבת את כל הרעיונות ההזויים האלהה מדהים מעשיר וכל כך מותאם לגיל זה שהדימיון פורה

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה נכנסתי לבלוג, יש לי כבר אתר חדש מקווה שאת שם! תודה על המחמאה!

      מחק