אני מאוד אוהבת לתכנן שבועות מיוחדים שמעוררים אותי ואת התלמידים לעשייה משמעותית, מהנה, חווייתית וייחודית.
הקו המנחה הוא בחירת נושא מעורר מוטיבציה ועניין ושימוש בו לשם חיזוק ולימוד תחומי דעת שונים (שפה, חשבון, גיאומטריה, כישורי חיים, מפתח הלב, יצירה)
יצרתי את עץ המפלצות ואחריו ביקשתי מהתלמידים לצייר "מפלצת בצנצנת" ולכתוב את שמה, מקורה, פחדיה ותחביביה.
עד כה נלמדו הנושאים הבאים: שבוע מרקים, שבוע טיול ביער, שבוע פירות הדר ושבוע מכשפות.
שבוע מפלצות מזמין שיח על שונות, פחדים ומציאות מול דמיון.
כמו בכל שבוע מיוחד, גם השבוע ריכזתי ספרי מפלצות שונים שהוקראו והוצגו לאורך כל השבוע.
בחרנו ב:
1. ארץ יצורי הפרא
2. מי לא מפחד ממפלצות?
3. שודו.
4. שודו מתקרב.
5. חנות של מפלצות.
6. מפלצת סגולה.
7. מפלצולה.
יצרתי את עץ המפלצות ואחריו ביקשתי מהתלמידים לצייר "מפלצת בצנצנת" ולכתוב את שמה, מקורה, פחדיה ותחביביה.
הרעיון היה לקחת את הנושא המאיים (מפלצת) ולהכניס אותו לתוך צנצנת (ולסגור את המכסה!) - לבדוק אותו, להכיר אותו, להתחבר אליו ואז גם להפסיק לפחד.
בהמשך השבוע ביקשתי שיצרו פני מפלצת ממצולעים בלבד. לאחר שיצרו את פני המפלצת יצרו את עיניה, אפה וכל שרצו. כשסיימו כתבו סיפור על המפלצת שיצרו, סיפור מתמטי הכולל הסבר על צורתה הגאומטרית, על מספר עיניה, מספר שיניה וכן הלאה.
במהלך השבוע קראנו את הספרים ויצרנו טבלה בה כתבנו את שמות הספרים שנקראו עד כה ואת משפט הפתיחה של כל אחד מהם (לשם יצירת מאגר פתיחות)
פתרנו תרגילי חשבון באמצעות דפי צביעה מפלצתיים.
ולסיכום השבוע, התלמידים כתבו המלצה על הספר המועדף עליהם משבוע המפלצות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה