יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

קריאת בוקר

תהליך רכישת הקריאה הוא תהליך מובנה שדורש תרגול וחזרה יומיומית. תלמיד שרוצה לשפר את שטף הקריאה והדיוק חייב להקדיש לכך זמן במהלך היום.
זמן, סבלנות ועקביות.
את קריאת הבוקר אני פותחת בתום בדיקת נוכחות ומבקשת מהתלמידים לבחור ספר קריאה שילווה אותם עד סיומו על- פי העדפתם ויכולתם.
ישנם 4 שלבים מבחינתי להשגת התוצאה.


בשלב הראשון - קריאה בלב. אני מקצה לכך כרבע שעה בכל בוקר ואפשרות להמשיך ולקרוא במהלך היום כשהתלמיד מסיים את משימותיו.

בשלב השני - קריאה בקול רם לחבר שיושב לידו. הכיתה כולה קיבלה הדרכה ל״איך להיות מאזין טוב יותר״ (אשלח פוסט נפרד על כך). כל זה מתקיים ביום העוקב.

בשלב השלישי - הקשבה לחבר שהקריא יום קודם לכן.  למעשה התפקידים מתחלפים.

בשלב הרביעי - הקשבה לדיסק סיפור + ספר. הילד מאזין לסיפור שהוקלט מראש. יש פינה בכיתה המיועדת לשם כך.

ישנם דיסקים מלווים לספרים (בעיקר דתיה בן דור) אך ניתן להקליט בעצמכן (באייפד או באייפון) ולאפשר לילד לשבת במקום שקט ולהאזין לסיפור תוך כדי קריאת הסיפור.
עליכם להשיג: אוזניו איכותיות ורדיו דיסק או לחילופין גישה למחשב - בYoutube יש הקראות רבות של סיפורים.

רוצות להדפיס? לחצו כאן.

הוסף רשומת תגובה