הנה גרסה חדשה של קריאת בוקר.
הגרסה הראשונה היא בשחור לבן ומופיעה כאן .
תהליך רכישת הקריאה הוא תהליך מובנה שדורש תרגול וחזרה יומיומית. תלמיד שרוצה לשפר את שטף הקריאה והדיוק חייב להקדיש לכך זמן במהלך היום.
זמן, סבלנות ועקביות.
את קריאת הבוקר אני פותחת בתום בדיקת נוכחות ומבקשת מהתלמידים לבחור ספר קריאה שילווה אותם עד סיומו על- פי העדפתם ויכולתם.
ישנם 4 שלבים מבחינתי להשגת התוצאה. אני עורכת אותם במשך 4 ימים רצופים או בהתאם לצורך.
בשלב הראשון - קריאה בלב. אני מקצה לכך כרבע שעה בכל בוקר ואפשרות להמשיך ולקרוא במהלך היום כשהתלמיד מסיים את משימותיו.
בשלב השני - קריאה בקול רם לחבר שיושב לידו. הכיתה כולה קיבלה הדרכה ל ״איך להיות מאזין טוב יותר״
בשלב השלישי - הקשבה לחבר שהקריא יום קודם לכן או בפעם הקודמת. למעשה התפקידים מתחלפים.
בשלב הרביעי - הקשבה לדיסק סיפור + ספר. הילד מאזין לסיפור שהוקלט מראש. יש פינה בכיתה המיועדת לשם כך.
ישנם דיסקים מלווים לספרים (בעיקר דתיה בן דור) אך ניתן להקליט בעצמכן (בנייד) ולאפשר לילד לשבת במקום שקט ולהאזין לסיפור תוך כדי קריאת הסיפור. ממליצה להקצות פינת קריאה.
עליכן להשיג: אוזניו איכותיות ורדיו דיסק או לחילופין גישה למחשב - בYoutube יש הקראות רבות של סיפורים.
הנה הגרסה המחודשת. להדפסה לחצו כאן
אני -
מדפיסה
גוזרת
מניילנת
מדביקה לסרט ארוך ויפה. (לדעתי שחור עם נק' לבנות יהיה מושלם)
ותולה על קיר פינת קריאה בכיתה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה