פרוניה

הספר הזה חייב היה להיוולד. מי שמכיר אותי טוב, יודע את זה. הוא חלק ממני ומחביא בתוכו הרבה דברים מתוכי.

הוא נוצר אי שם במהלך שנתי הראשונה ללימודי הוראה בזמן שהכנתי פעילות חווייתית ומיוחדת לקראת יום ירושלים. תוך כדי בניית אחד משערי ירושלים העתיקה, יערה, הדמות הראשית בסיפור, הופיעה בראשי.
משם הכל התגלגל,
מצאתי עצמי יושבת מול המחשב עד שעות הלילה המאוחרות
מקלידה במהירות
עוצרת לנשום וממשיכה.




הספר מתאים לגילאי 8 ומעלה.


עזרו לספר להגיע לכל ילדה בישראל,
לרכישה לחצו כאן

הנה תמונות וקטעים נבחרים מהספר,
בקרוב ממש יוצע למכירה.




"חום הקיץ של ימי סוף אוגוסט הורגש היטב בפניה המיוזעות של יערה. שוב, כמדי שנה, דחתה את עטיפת ספרי הלימוד, לערבו האחרון של החופש. כעת ישבה כל המשפחה בחצר האחורית של הבית, השמיכה הלבנה שנוצרת בתוכה זיכרונות מדיפי ריחות רעננים של פיקניקים עמוסי פירות קיץ, פרושה על הדשא, ועליה עטיפות רבות, צבעוניות ונוצצות.
הפעם דילגו הוריה על הנזיפה המוכרת - "אבל למה לחכות לרגע האחרון" - ואמא כבר הייתה שקועה בגזירה מדוייקת של העטיפה הוורודה עם ציורי הפרפרים שנועדה לספר ההיסטוריה.
הימים האחרונים שינו את יערה, היא יכלה להרגיש זאת מדי רגע. אפילו עכשיו, כשאמה הייתה בטוחה שאיזשהו זבוב טורדני מדגדג אותה, ראתה יערה כי הייתה זו פייה זעירה."



"בהלה אחזה בה ורעד בלתי נשלט התפשט בגופה. יערה החלה לפסוע אחור, מחפשת דרך להימלט".






"יערה היתה בטוחה שזהו קוד סודי, אך לא היה לה זמן רב לתהות בכך, האדמה החלה לרעוד וקול חריקה חלש וצומרני נשמע. דלת קטנה, עתיקה וחומה, נתגלתה לעיניה".


"יערה החלה להבין כי החשכה הפתאומית ומי האגם העכורים מעידים כי דבר-מה רע קרה לשומרות הטבע ולפיות".




מתוך פרק עשירי, "ממלכת הים"
"יערה עמדה על החוף והסתכלה לאחור. מתוך מעמקי הים עלה מגדל מדהים ביופיו, שצבעו לבן.חלונות מרובעים קישטו את המגדל וצדיהם שזורים פרחי שושנים אדומות, ציורי עלים עיטרו את המגדל וקשת בענן חצתה את השמים".




הנה הצצה ל
פרולוג
הנה לינק להוצאת רימונים (ידיעות אחרונות)
והנה
פוסט שהעלתה המאיירת המדהימה שלי בו היא מתארת את שלבי העבודה שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה