יום זכויות הילד

את השיעור אפתח בשאלה:
"מדוע לדעתכם יש יום מיוחד בשנה למען זכויות הילד?"

כל אחד יקבל דף כתיבה בו יוכל לכתוב את הסיבות שלדעתו הובילו לקביעת יום כזה במדינות רבות ברחבי העולם.




בהמשך נערוך דיון בשאלה, ונכתוב את כל התשובות על הלוח,
מהם נצא לתוך השיעור החשוב על זכויותיהם של הילדים.

------------------

ילדים מבינים באופן אינטואיטיבי הרבה מעבר למה שאנחנו מודעים אליו, הם שמים לב להתנהגויות שונות של אנשים סביבם ומרגישים את הסביבה באופן מלא.
לא פעם ילדיי שמו לב להתנהגות של הורים אחרים בסביבה, בדרך בה הם מתייחסים לילדים שלהם. לא פעם גם הביעו את דעתם בקול כשראו ילד במצוקה.
רוב הילדים מגלים אכפתיות רבה לילדים סביבם ולכן נושא "זכויות הילד" קרוב לעולמם הרבה יותר ממה שאנו מבינים.

הילדים נמצאים בעולם בו המבוגרים שולטים, ושהייה יום יומית במקום בו אין לך שליטה, עלולה לתסכל עד מאוד. לכן הם פונים למסכים, למשחקי המחשב - שם, במציאות המדומה, יש להם כח. הם מחליטים על גורלן של הדמויות, לפעמים האלימות הרבה במשחקים, מאפשרת להם פורקן לתסכול הרב בו הם חשים, שאין להם שליטה על חייהם כפי שהיו רוצים.

נסיים בכתיבת אמנה כיתתית "זכויות הילד בכיתה".
אבקש מהילדים לכתוב את הזכויות שלדעתם מגיעות להם, ולאחר דיון כיתתי ננסח אמנה כיתתית לזכויות הילד בכיתה.




כמובן שיחד עם זכויות הילד, מגיעות גם החובות. החובות חשובות ונכונות עבורם כשכל אלו יחד: זכויות וחובות, נועדו לשמור עליהם. (זה ניתן לעשות בשיעור הבא)


נסכם:
את השיעור נפתח בשאלה
"מדוע לדעתכם נקבע יום בשנה למען זכויות הילד"
אחרי שישיבו על השאלה, נערוך דיון כיתתי ונכתוב את כל התשובות.
משם נצא ללמידת האמנה והמטרות שלה.
נשוחח על ארגון האו"ם - ראשי התיבות, מטרתו וחשיבותו.
נשאל את הילדים מה זכויותיהם בכיתה? (לדוגמה: להרגיש בטוח, לקבל עזרה ועוד..)
נסיים בכתיבת אמנה כיתתית "זכויות הילד בכיתה" 




להדפסה, לחצו כאן 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה