שיטת מונטסורי

אחד היעדים האישיים שהצבתי לעצמי במהלך חופשת הלידה, הוא להכיר שיטות לימוד נוספות על מנת להגדיל את הכלים החינוכיים שברשותי כדי שימשו אותי הן כמורה והן כאמא לשלושת ילדיי.
השיטה הראשונה שסחפה אותי היא שיטת מונטסורי שנקראה על שמה של מריה מונטסורי.

ההנחה העומדת בבסיס גישת החינוך על-פי מונטסורי היא, שכל ילד מעצם טבעו הוא אוטודידקט ולכן התפיסה החינוכית היא שהילד צריך להשתמש בכוחותיו הפנימיים כדי להדריך עצמו.
השיטה משלבת תכנון לימוד קפדני מצד אחד, וחופש בחירה מצד שני.

הכיתות הן רב גילאיות והטרוגניות ועל-ידי כך מאפשרות לילדים הגדולים יותר לשמש כמנטורים, מדריכים לילדים הצעירים ולילדים הצעירים מתאפשר ללמוד ולעבוד עם גדולים מהם.

 

ככל שקראתי יותר ויותר על השיטה, התאהבתי בה עד כדי כך שהצטערתי שלא הכרתי את השיטה כשבני הראשון נולד. יחד עם זאת, גיליתי שהרבה משיטות הלימוד, אמצעי הלימוד והתכנים - לימדתי איתם בבית ובבית הספר - באופן אינטואיטיבי, מבלי לדעת שהם "שייכים" לשיטת המונטסורי.

 
 
 
צפיתי בסרטונים רבים וקראתי פוסטים רבים של בלוגריות המחנכות את ילדיהם מלידה בשיטת המנטסורי והתחברתי לזה מאוד עד שמצאתי עצמי משנה את הסביבה הביתית כך שתתאים לשיטה.
 
וזה מביא אותי לדבר הבא..
 
בעתיד הקרוב אעלה תכנים המתאימים מגיל לידה ומעלה, אשתף אתכן בהתפתחותו של דור מתוך המטרה לשתף ברעיונות. את התכנים הניתנים להדפסה (מוביילים ועוד) אעלה לכן כרגיל לשימושכן.
הבלוג ימשיך לעסוק בחינוך ואמשיך לפרסם שבועות למידה, פעילויות ומשחקים אבל אשלב גם תכנים לשלב הינקות.
מקווה שתהנו מהתוספות ממש כמוני,
 
 
 
 
 

 
 

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה