בשקט טמונה עוצמה

הספר הזה, "שקט" שכתבה סוזן קיין, השופע הוכחות משכנעות ותחקירים מרשימים, השאיר אותי ערה כמה לילות ברציפות וחשבתי שאני חייבת לשתף אתכם כדי שאף אחד לא יפספס הזדמנות לקבל את המסר המבריק ומעורר ההשראה שעליו הוא מדבר.








כולנו מכירים את משמעות הביטוי "מים שקטים חודרים עמוק" וכולנו מודעים לאנשים בלתי רגילים, חדשנים ויוצרים מופנמים ששינו את העולם וביניהם: ואן גוך, שופן,  מרסל פרוסט, ג'ורג' אורוול, מהטמה גנדי, ג'יין גודול ועוד..
מסתבר שלפחות שליש מבין האנשים המוכרים לנו מופנמים.  אלה שמעדיפים לקרוא במקום לבלות, להקשיב במקום לדבר, אלו שמעדיפים עבודה ביחידות על פני עבודת צוות.

הספר אפשר לי להרגיש בנוח עם ההעדפות שלי ואפשר לי להבין את צרכיהם של המופנמים בעולם שלא מפסיק לדבר.


אתם מופנמים?
מעדיפים ספר טוב על פני בילוי?
לא נהנים משיחה בטלה ומעדיפים שיחות רציניות בנושאים מעניינים?
זקוקים לזמן לעצמכם?

יש לכם ילדים או תלמידים שזקוקים לזמן עם עצמם?
שאוהבים לשחק לבד?
שעובדים טוב בשקט לבד או בקבוצות קטנות?


אל תראו במופנמות משהו שדרוש תיקון. אם ילד מופנם צריך עזרה בכישורים חברתיים, למדו אותו, אבל שבחו אותו בזכות מה שהוא. 
אזנו את שיטות ההוראה כך שישרתו את המופנמים והמוחצנים בכיתה. המוחצנים נוטים לאהוב תנועה, גירוי ועבודה משותפת ואילו המופנמים מעדיפים הרצאות, זמן חופשי ופרוייקטים עצמאיים.
אפשרו להם עבודה בקבוצות קטנות - זוגות או שלישיות שבהן כל ילד ידע את תפקידו. ילדים אלו בדרך כלל נמנעים מדיבור בפני הכיתה כולה.


לקריאה מעמיקה, לחצו כאן למעבר לאתר האינטרנט של סוזן קיין

הנה סרטון אנימציה קצר ונחמד על כוחו של השקט


והרצאה מרתקת של סוזן קיין בכנס TED

סוף שבוע סתווי ונעים,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה