הנושא השנתי שנבחר השנה משמח אותי מאוד שכן היש דבר חשוב יותר מאחדות?
כשהציבור מלוכד יותר, הוא חזק יותר ויכול לחולל שינויים מרחיקי לכת.
כח האחדות הוא כח עצום שחייבים להבין אותו וללמוד לא להשתמש בו לרעה.
כדי שנוכל ללמד אחדות עלינו להרגיש תחילה את האחדות בתוכנו, עלינו
לקוות שבמסגרת שאנו מלמדים ישנה אחדות. שחדר המורים הוא מרחב נוח ונעים, מפרגן
ומכיל שמאפשר לנו להרגיש אחד. שמנהלת בית הספר מאפשרת לנו לגדול, סומכת עלינו ומעודדת
אותנו. שהמורות משבחות אותנו ושאנו משבחות אותן.
כדי שנוכל להרגיש אחד עלינו להסכים על דבר מה משותף ולעסוק בו: הוא
שילכד אותנו ויאפשר לנו לפעול כגוף אחד.
נתחיל את השנה בנושא האחדות כבר בחדר המורים. נחשוב יחד על נושא שחשוב
לכל הצוות החינוכי בלי יוצא מהכלל, כולנו אחד. המורה, המזכירה, מורת השילוב,
המחנכת, השומר בכניסה, אב הבית ועוד.. כולנו אחד למען מטרה מסויימת. נציב את המטרה
לנגד עיננו ונפעל למען קידומה.
אחרי שנציב את המטרה, נפעל למען קידומה, כל אחת בדרכה, בתחום
שלה, מהמקום החשוב לה - נרגיש אחדות אמיתית ואותנטית, אז נוכל ללמד את הילדים בכיתה..
.......................................
איך נתחיל את הנושא?
נשוחח על המושג אחדות, נעלה ידע קודם וניצור מפת חשיבה סביב המושג.
נגדיר את המושג ונכתוב דוגמאות לאחדות בקהילה, במשפחה , עם חברים או
בבית הספר.
נשוחח על היתרונות ועל החסרונות ונשים דגש על אי שימוש באחדות לרעה.
בהמשך,
נמצא נושא משותף שנתי שדרכו הילדים ילמדו ויתנסו באחדות. נמצא נושא
שמקובל על כולם וכולם יהיו שותפים לו, כולל המורה.
כל אחד מהילדים יכתוב את תרומתו בקידום המטרה שנבחרה.
לדוגמה: מטרה: אהבת הארץ - "אנחנו אוהבים את ארץ ישראל"
רעיונות: הכנת סרטונים על טיולים בארץ, כתבה על מקומות בארץ ועוד..
נשוחח על העוצמה הרבה בכך שכולם שותפים לאותה מטרה ועל כך שהכיתה כולה מתפקדת כיחידה אחת, כגוף אחד ומלוכד! נשתמש במילה "אנחנו".
מכאן והלאה ניתן מקום נכבד לפעילויות שהילדים בחרו סביב הנושא וכל הזמן
נקשר את זה לאחדות.
נפנה זמן גם לחשוב כיצד האחדות יכולה להועיל לעם ישראל ובאיזה אופנים. נכתוב על גבי הלוח את הרעיונות ונחלק את הכיתה לקבוצות. כל קבוצה תקבל רעיון ותלמד אותו לעומק: תקרא עליו, תסכם אותו ותציג אותו לכיתה. ניתן לעבוד בחדר מחשבים או בספרייה.
נפנה זמן גם לחשוב כיצד האחדות יכולה להועיל לעם ישראל ובאיזה אופנים. נכתוב על גבי הלוח את הרעיונות ונחלק את הכיתה לקבוצות. כל קבוצה תקבל רעיון ותלמד אותו לעומק: תקרא עליו, תסכם אותו ותציג אותו לכיתה. ניתן לעבוד בחדר מחשבים או בספרייה.
לאחר העבודה כל קבוצה תציג את הרעיונות שהועלו ופעילות מעניינת.
ניתן לסיים את היחידה השנתית בהכנת טקס קצר בנושא אחדות בהקשר לנושא שהכיתה בחרה והצגתו בבית הספר
באחד הבקרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה