אמא

עוד שלושה ימים, היינו חוגגים לך יום הולדת
וכמו כל שנה וודאי היית אומרת "אני לא צריכה כלום"
וכמו בכל שנה, היינו מגיעים עם ברכות מהנכדים שכל כך אהבת.
נכדים שהיו בשבילך הכל ושאת כל כך חסרה להם.
בינתיים נולדו עוד נכדים והבית שלך מתמלא בהם מידי סופ"ש.

אבא מתגעגע אליך מאוד וגם אנחנו.
את כל כך חסרה לנו אמא יקרה
אחת במינה.
מנסים לחשוב חיובי ולראות את הטוב בכל העצב הזה.
לא סבלת, זה היה בבת אחת.
ברגע אחד הלכת.

אני לא יכולה להגיד שלא היתה לי התראה מראש
כי פחות משנה לפני שהלכת חלמתי שאת תלכי
ובחלום אמרו לי שאת תעזבי אותנו בחג.
קמתי מהחלום הרע בחיי וקיוויתי שהוא יעלם יתפוגג
ושלא ישאיר עוד סימן.
ואז זה קרה.

פורים כבר השתנה לנו,
הילדים מתחפשים, מתקשטים
אנחנו לוקחים אותם לחגוג עם החברים שלהם
ואז נוסעים לבית קברות.

אחרי שהלכת אני זוכרת כמה בכיתי
ממש כמו עכשיו
רק שדור היה בידיים שלי
יונק
ואני בוכה.

שמעתי אותך לוחשת לי "זה לא בריא לו, העצב הזה"
אבל לא הצלחתי להפסיק.
לימים גילינו שדור הוא הילד הכי חייכן ושמח. איך את מסבירה את זה אמא?
אולי שמרת עליו במיוחד?

מאז גם ראם נולד וראם נולד אחרי שחלמתי עליך.
בחלום אמרת לי, בדרך שרק שתינו מכירות, שיש לי ילד מתנה בדרך.

אמא אהובה שלי,
את היית לי ותמיד תהיי מקור הכח שלי
את נתת לי כל כך הרבה אמא אהובה
הלוואי ואצליח לתת לילדים שלי
לנכדים שלך
את מה שהענקת לנו.

העולם כבר לא נראה אותו דבר.
אחרי שנחשפים לאובדן כזה
רואים דברים אחרת.

אני עדיין אופטימית
עדיין בוחרת בטוב
עדיין מי שאני
אבל יותר מודעת לכאב של האנשים סביבי.

פתאום רואה את הכאב שמסתתר להם בלב, מאחורי החיוך
פתאום רואה את מה שהלב מרגיש, שמסתתר מאחורי מילים קשות
פתאום שומעת את הזעקה שלהם
וזה מתנגן לי כמו שיר.

תודה אמא אהובה על כל מה שאת בשבילנו
על כל הילדות הנפלאה
על כל ההשקעה.

תמשיכי לעטוף אותנו באהבתך
ולבקר אותנו בחלום
אוהבים אותך
לעד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה