שבוע ירח

אלו מכן שקוראות את הפוסטים שלי באופן קבוע, יודעות שאני בשמירת הריון כבר שלושה חודשים. שמירה שהגיעה די במפתיע ומאז ועד עכשיו (שבוע 37 - הללויה) השפיעה עלי ועל משפחתי. מחופשת קיץ  מתוכננת הכוללת ים, פארק מים, חופשונת קצרה בחו"ל ועוד.. עברנו לחופשה ביתית מהולה במיון אחת לכמה ימים, חששות ותלונות על צירים.
במשך הזמן שעבר הבנתי שזו הזדמנות בשבילי לבלות בזמן איכות עם משפחתי, ללא הסחות דעת ועם 100% יחד בטוב וברע. שלושת החודשים הללו קרבו ביננו עוד יותר מתמיד וגרמו לכל אחד מאתנו לטפס מדרגה נוספת בתהליכים פנימיים אישיים.

את ההשראה לשבוע המדהים שעברנו קיבלתי מנעמי שמר ז"ל. כשבחרתי נושאי העשרה לילדיי לתקופה הזו, בחרתי בה כי היא לדעתי אחת מהיוצרות החשובות ביותר של המוסיקה העברית ורציתי שיהונתן ומיה יכירו את שיריה והשפעתה. אז במשך מספר ימים של שירים עם התמקדות  ב"שנים עשר ירחים" הנושא קיבל תפנית ובן רגע מצאנו עצמנו בתוך שבוע קסום וכסוף במיוחד - שבוע ירח!

את הפעילויות התאמתי לשני ילדיי שניצוץ הלמידה של כל אחד מהם, מגיע ממקום אחר. מיה מקבלת השראה מצבעים, עבודה עם הידיים ובעיקר שירים ויהונתן מקבל השראה מבנייה, יצירה מורכבת והפתעות.

התחלנו מהשיר "שנים עשר ירחים" / נעמי שמר ז"ל
לאחר ששרנו אותו, מיה סימנה את כל אותיות הא-ב ויהונתן סימן את החודשים העבריים ולמדנו מושגים מהשיר.

בהמשך התמקדנו במספר 12 ושוחחנו על המושג תריסר, 12 שבטים, 12 אבני החושן ו12 מזלות.
תרגלנו חיבור וחיסור עד 12

שוחחנו על משמעות המושג 'ירחים' ומשם השיחה התגלגלה לחודשים עבריים ומופעי ירח.

כדי להבין את מה שלמדנו יצרנו דגם שיסביר את הסיבובים.

יצרנו את הירח מעיסת נייר

אחרי שהבסיס התייבש, הדבקנו את המכתשים שיהונתן יצר

ואחרי שזה התייבש.. צבענו

יצרנו חללית שהיתה בעיתון "פוד קיפוד"  וקראנו לה אפולו 11

המשכנו ביצירת "חול ירח" או בשמו המוכר חול קינטי בשתי גרסאות מאחר והגרסה הראשונה לא היתה מוצלחת..
אמנם הם נהנו ממנה מאוד..

והנה הגרסה המוצלחת (קמח + שמן תינוקות)

שיחקנו

מיה תרגלה גזירה

פתרנו תרגילים

יצרנו חללית טסה מדליקה ביותר

יהונתן תרגל כתיבה ולמד על הלוויין

תרגלנו גדול, קטן או שווה

הבנו כיצד מכתשים נוצרים ומדוע הירח נראה כפי שנראה.. (הלק הצהוב השתדרג למטאור או אסטרואיד)

הנה הלוח שלנו. לאחר מספר ימים הורדתי את היצירות של נעמי שמר ועברנו לנושא הירח בלבד.

יצאנו לתצפת על ירח מלא

הילדים הכינו דגם חללית מצורות גיאומטריות. היה עליהם לגזור ולהדביק במקום המתאים. פעילות מדליקה!