כמורות, אימהות ומחנכות כולנו מבינות את חשיבות שיתוף הפעולה והמעורבות של ההורים בחיי התלמידים.
כולנו שואפות לבנות שותפות חיובית ומכבדת, לעודד התנדבות ותמיכה.
אבל
מעט מאוד הורים יכולים להתנדב ולהיות בכיתתנו. רובם עובדים שעות רבות ואינם יכולים להיות נוכחים כפי שהיו רוצים.
כל הורה רוצה לדעת מה הילד שלו לומד, מה הוא עושה בבית הספר, עם מי הוא משחק, האם הוא מאושר והאם הוא מרגיש אהוב ומוערך.
מכתבים להורים
דרך נפלאה לשמור על קשר עם ההורים.
אחת לשבוע, מפנים זמן וכותבים להורים מכתב
ההורה כותב בחזרה
ובסוף השנה מאגדים את כל המכתבים לספרון (ניתן להדק / לחורר ולהוסיף סרט / להוסיף ספירלה).
יתרונות
תרגול :
• הבעה בכתב
• דקדוק
• שימוש נכון בסימני פיסוק
• כתיבת משפטים תקינים
• כתיבת תאריך
• שימוש במילות קישור
• הקפדה על כתיבה תמה
מתן מענה רגשי
קשר עם ההורים
ועוד..
איך מתחילים?
מתחילים בהצגת הרעיון "מכתבים להורים" ועורכים דיון בנוגע ל"מה אפשר לכתוב?"
יוצרים רשימה של דברים שאפשר לכתוב עליהם. משוחחים על "איך כותבים מכתב?"
ויוצרים מכתב לדוגמה שישמש כעוגן לתלמידים.
יוצרים פינת כתיבה בכיתה, ושם מניחים את כל התיקיות של התלמידים (מצרפים שמרדפים לכל תיקייה ומכניסים פנימה את המכתבים והתשובות)
על פינת כתיבה ארחיב ממש בקרוב בפוסט נפרד.
ובמצבים רגישים יותר?
ניתן לשנות את שם הפעילות ל"מכתבים מהבית" ועל-ידי כך לאפשר לכל אחד מבני המשפחה להשיב. (אח/אחות/סבים/סבתות)
ובכיתות הגבוהות?
אפשר להכין מחברת / דפדפת "מכתבים מההורים".
להדפסת "מכתבים להורים:
לחצו כאן
או כאן ב TPT
כולנו שואפות לבנות שותפות חיובית ומכבדת, לעודד התנדבות ותמיכה.
אבל
מעט מאוד הורים יכולים להתנדב ולהיות בכיתתנו. רובם עובדים שעות רבות ואינם יכולים להיות נוכחים כפי שהיו רוצים.
כל הורה רוצה לדעת מה הילד שלו לומד, מה הוא עושה בבית הספר, עם מי הוא משחק, האם הוא מאושר והאם הוא מרגיש אהוב ומוערך.
דרך נפלאה לשמור על קשר עם ההורים.
אחת לשבוע, מפנים זמן וכותבים להורים מכתב
ההורה כותב בחזרה
ובסוף השנה מאגדים את כל המכתבים לספרון (ניתן להדק / לחורר ולהוסיף סרט / להוסיף ספירלה).
יתרונות
תרגול :
• הבעה בכתב
• דקדוק
• שימוש נכון בסימני פיסוק
• כתיבת משפטים תקינים
• כתיבת תאריך
• שימוש במילות קישור
• הקפדה על כתיבה תמה
מתן מענה רגשי
קשר עם ההורים
ועוד..
איך מתחילים?
מתחילים בהצגת הרעיון "מכתבים להורים" ועורכים דיון בנוגע ל"מה אפשר לכתוב?"
יוצרים רשימה של דברים שאפשר לכתוב עליהם. משוחחים על "איך כותבים מכתב?"
ויוצרים מכתב לדוגמה שישמש כעוגן לתלמידים.
יוצרים פינת כתיבה בכיתה, ושם מניחים את כל התיקיות של התלמידים (מצרפים שמרדפים לכל תיקייה ומכניסים פנימה את המכתבים והתשובות)
על פינת כתיבה ארחיב ממש בקרוב בפוסט נפרד.
ובמצבים רגישים יותר?
ניתן לשנות את שם הפעילות ל"מכתבים מהבית" ועל-ידי כך לאפשר לכל אחד מבני המשפחה להשיב. (אח/אחות/סבים/סבתות)
ובכיתות הגבוהות?
אפשר להכין מחברת / דפדפת "מכתבים מההורים".
ובגנים?
הילדים יכולים להביע עצמם בציור או בכתיבה ילדית. שיח על הציור של הילד יעודד שיתוף פעולה ומעורבות.
להדפסת "מכתבים להורים:
לחצו כאן
או כאן ב TPT
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה