הכנה לכיתה א

ביקשתן פוסט שירכז את כל העשייה והפעילויות סביב חוברת הכנה לכיתה א', אז הנה!

אתחיל בכך שהחוברת נכתבה במטרה ללוות את קורס ההכנה לכיתה א' שהכנתי עבור הילדים שלומדים אצלי. חשוב לי מאוד לשלב יחד עם החוויה, המשחק והפעילויות, גם חוברת שתאפשר להם להתנסות בעבודה כמו בכיתה, מה שנקרא - ת'כלס.
הקורס שהכנתי עובד באופן מסונכרן עם החוברת ונועד ללוות את הילדים גם לאחר סיום הקורס.

מכיוון שהרבה מורות ואימהות פנו אלי וביקשו לרכוש גם את החוברת, הפקתי מהדורה מוגבלת של החוברות. אך עבודה מעמיקה ומיטבית עם החוברת דורשת מכן, לקרוא את הפוסט הזה תחילה.









החלק הראשון עוסק במוטוריקה עדינה ומאפשר תרגול מעבר על קווים מקווקווים וגזירה.







החלק השני עוסק בדיאגרמות - דיאגרמת ון ודיאגרמת פירות.
ומדוע בחרתי בדיאגרמה?
מכיוון שהיא סוג של טקסט מידעי אך לא מילולי.  בניגוד לטקסט מידעי, הדיאגרמה מציגה את הנתונים בצורה ויזואלית. ועל הילד לזהות, להבין את הנתונים המוצגים ולהסיק מסקנות לאור שאלות שאני שואלת אותם בעל-פה.
איזה פרי מופיע הכי הרבה?
איזה פרי מופיע הכי פחות?
סדרו את הפירות לפני סדר הופתעתם, מהנמוך לגבוה
וכמה פירות יש בסך הכל?

דיאגרמת ון שבה אני מבקשת להשוות בין יום שמשי ליום חורפי, מייצגת קשרים בין שתי קבוצות: השונה והדומה. חיתוך ואיחוד ואני מאוד אוהבת לעבוד איתה כבר מהגילאים הצעירים.




החלק השלישי עוסק בחשבון ואינו חייב להיעשות באופן רציף. בואו נכיר את החלק הזה -

בדף הראשון -תרגול כתיבת מספרים.
ממליצה ללמד מספר אחד עד שלושה מספרים ביום, בהתאם ליכולת הילד/ה ולרצון. לאחר תרגול כתיבת המספר, ניתן לעבור לדף "המספרים התחבאו" ולאתר את המספרים שלמדתם שם. יש לצבוע אותם בצבעים ולא בטושים ולהתנסות בצביעה עדינה.
בהמשך להגיע לדפי "המספר היומי" ולבחור את המספרים שלמדתם. בחלק של "התאמת כמות למספר" שבתוך המספר היומי - יש להדביק מדבקות קטנות ועגולות בכמות המתאימה. (נמצא בערכה)

וכך הלאה לגבי שאר המספרים.
ברצף המספרים נפלה טעות בהדפסה, המספר 19 חסר (אפשר להוסיף אותו בכתב יד)<
לסיום, תרגילי חיבור וחיסור שנתן לפתור מהראש / באמצעות מדבקות קטנות ועגולות או באמצעות חרוזים או כל אביזר המחשה אחר.






החלק הרביעי עוסק בכתיבה וזיהוי אותיות
מתחילים בתרגול צליל פותח - מי שרוכש את הערכה מקבל מדבקות שניתנות לשימוש גם בחלק הזה. ניתן להוסיף ציורים, גזרי עיתונים, מילים ועוד רלוונטיים.
גם כאן, אני ממליצה ללמוד בין אות אחת לשלוש אותיות בהתאם לרצון וליכולת הילד/ה. בהמשך יש תרגול כתיבת האות וזיהוייה מתוך מגוון אותיות.
בדפי זיהוי אותיות, יש לעבור על האות הרלוונטית בטוש / צבע / הדבקת מדבקות קטנות עגולות.






החלק החמישי עוסק בהבנת הנשמע ובהבעה בעל-פה.
צירפתי סיפור עם חרוזים קצר. וניתן לעצור אחרי כל דף ולשאול שאלות בע"פ על מה שהקראתם. בסוף החוברת יש רעיונות לשאלות, אך כמובן שניתן להוסיף כל שאלה שרוצים.



הנה סרטון עם בתי שמסבירה על ההתנסות שלה בחוברת. אחרי שהסברתי לה מה לעשות, היא עובדת בחוברת באופן עצמאי.




והנה סרטון על הערכה




לרכישת הערכה או החוברת, לחצו כאן


לכל שאלה, אני פה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה