לומדים לכתוב ולזהות אותיות ומילים.

חיפשתי דרך חדשה ללמד ולהטמיע את אותיות הא-ב בקרב ילדים בגילאי גן חובה - א'.
היה חשוב לי לאפשר להם "להרגיש" את האות, להתחבר אליה דרך חוש המישוש ולאפשר משחק באמצעותה.


השתמשתי בקרטונים ריקים של יומני נשות חינוך, וחתכתי אותם למלבנים קטנים.
יצרתי את אותיות הא-ב ממנקה מקטורות והדבקתי את האותיות באמצעות דבק חם. הוספתי פונפון במקום בו מתחילים לכתוב את האות. 

הכנה קלה מחומרים זולים ונגישים - והתוצאה היתה כה משמעותית ונכונה לילדים. זה הפך להיות אחד המשחקים האהובים ביותר בחדר הלמידה שלי. 















הנה מיה שלי ויהונתן, מסבירים איך ניתן לעבוד ולשחק עם האותיות.





איך אני עובדת עם זה?
תחילה נותנת לילדים לעבור עם האצבעות על האות וע"י כך מאפשרת להם לראות עד כמה יעילה הכתיבה מלמעלה למטה. עד כמה זה נוח לכף היד ולא מכביד עליה.
לאחר שמלמדת 2-3 אותיות, מבקשת שיעצמו עיניים ונותנת להם להשתמש אך ורק בחוש המישוש בכדי לזהות את האות. המשחק עצמו מאוד מהנה וקשה מאוד להפסיק אותם (:

רמות קושי גבוהות יותר:
זיהוי האות בעיניים עצומות ומציאת מילים שמתחילים / מסתיימים באות.
לאחר שלומדים לקרוא, להציב מילה מולם, לבקש שיעצמו עיניים ויגלו מה כתוב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה