איך עובדים עם יומן למידה דיפרנציאלית?

מהו יומן למידה דיפרנציאלית?
יומן למידה דיפרנציאלית הוא כלי ליישום מקצועי ויסודי של ההוראה הדיפרנציאלית.

איך מתחילים לעבוד איתו?
בשלב הראשון, עוד לפני תחילת שנת הלימודים, כותבים את שמות התלמידים במקום המתאים להם.

בשלב השני, מכירים את הילד. מזמינים אותו לשיחה אישית במהלך השבועות הראשונים של השנה (בשעות שהייה) או בזמן קריאת בוקר ומתעדים את השיחה הראשונה עם הילד בקצרה.
במקביל ומהמפגש הראשוני עם הילד, מאתרים את נקודות האור של הילד/ה וכותבים אותם במקום המתאים.

במהלך השנה מוסיפים בדיקת קריאה, בדיקת מחברות, הערכה כמותית והערכה חלופית ועוד..


חלק ב' - 
מעקב כיתתי אחר הערכה כמותית או הערכה חלופית בתחומי הדעת השונים. ניתן לכתוב או במידה ואתם עובדים עם מיפויים באקסל, תוכלו בהחלט להדביק אותם לחלק הזה ביומן. המטרה היא שכל האינפורמציה הכיתתית תהיה במקום אחד ולא במחשב שהוא נפלא, אבל מרגיש מרוחק ולא נגיש תמיד.

חלק ג' -  למידה דיפרנציאלית
התוספת החדשה השנה!
המטרה היא למפות את הצרכים הכיתתיים של התלמידים דרך 3 סגנונות למידה: סגנון שמיעתי, סגנון ויזואלי וסגנון תחושתי.
לאחר שיצרתם מפה כיתתית של הסגנונות תוכלו לייצר תכנים המתאימים לתלמידים.

ניתן לחלק על-פי נושאים בהתאם למיפויים הכיתתיים (לדוגמה קושי כיתתי בכפל) ואז לחלק לפי קבוצות בהתאם לסגנון הלמידה או לחילופין לחלק לפי רמות ידע עכשווי (ואז ליצור קבוצת שווים).





העלתי לסטורי באינסטגרם שלי:
✅ איך עובדים עם יומן למידה דיפרנציאלית?
✅ איך עובדים עם יומן מורה מקצועית?

בקרוב, מעלה לסטורי:
✏ איך עובדים עם יומני התלמידים המשודרגים





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה