שבוע דלעת


מי שמכיר אותי יודע שההשראה מגיעה במקרים הכי בלתי צפויים, וכשמגיעה מתיישבת היטב בראש ולא מניחה עד שאני מיישמת את הרעיון.
את הרעיון לדלעת קיבלתי במהלך צפייה בעונה החדשה של הומלנד... משהו כתום החל להתעורר עד שקיבל במהרה תבנית וצורה - דלעת.

הדלעת מגיעה לשלב ההבשלה שלה בסוף חודש ספטמבר ובעיקר באוקטובר. רבים מהדלועים שאנו רואים בשווקים מיובאים ולכן הבחירה בדלעת הסתדרה לי היטב עם ההחלטה לבחור בפירות וירקות העונה כנושאי השבועות המיוחדים השנה.

התחלתי ברמז עבה לנושא.. 


הילדים קיבלו דף ריק והיה עליהם להשלים את לוח המאה. כשסיימו צבעו את המספרים שהופיעו בתחתית הדף בצבעים שנכתבו. הסברתי להם שמה שיתקבל יהיה הנושא שילמד לאחר חופשת סוכות.





ועם הנושא "דלעת" הם יצאו לחופשת הסוכות שבה התפניתי לבניית שיעורים ודפים נגישים ומעוררי מוטיבציה ללמידה. (לחצו כאן כדי להוריד את התכנית)





תחילה אספנו ספרים בנושא הדלעת (בעברית לצערי אין כל כך הרבה), קראנו את הספרים והתנסינו בכתיבת דוח קריאה על הספר המקסים "חתול דלעת". שוחחנו גם על סמל הדלעת שמופיע בסיפור סינדרלה.






  

תרגמתי וערכתי טקסט מידעי על הדלעת ולמדנו על שני סוגי דלעת - דלעת השדה ודלעת הערמונים. צפינו בסרטי הסבר על גידול הדלעת וצפינו בסדרת "המומינים" בפרק על הדלעת הגדולה.






הכנתי מצגות שונות על גילוף דלעת, על שדות דלועים, סוגי דלועים שונים ומיוחדים ועוד כדי להכניס אותם לעניינים. והנה מטלה מתוקה במיוחד שלמראית עין נראית קלה, אך היא הכניסה אותם לעניינים ועשתה טוב בנשמה.








למדנו על חלקי הדלעת








המשכנו ולמדנו על  מחזור חייה של הדלעת והתמקדנו בשלב האבקה החשוב.






הכנו ספרון דלעת מדליק ביותר שהמכיל סיפור מילולי על הדלעת (בעיה מילולית), מדידת אורכה של הדלעת (באמצעות סרגל), משקל הדלעת (באמצעות משקל), השוואת דלועים (באמצעות מאזניים), סידור מאכלי דלעת לפי סדר הא-ב,  שורשי מילים..















בין לבין צבענו מנדלות







כתבנו גם סיפור על דלעת













תרגלנו תכונות מספרים





למדנו לקרוא שעון





במשימת הסיום ערכנו תחנות יצירה מאתגרות. באחת מהתחנות חתכתי דלעת ערמונים ואפשרתי לילדים לחוש אותה, להריח, לטעום ולרוקנה מכל הגרעינים. אחר כך יצרנו חותמת של דלעת באמצעות שני חצאי הדלעת וצבע כתום. הילדים הטביעו על גבי דף את שני החצאים ומחכה להם משימה אחרונה חביבה שיעשו בפעם הבאה שנפגש. (תמונות בהמשך)





וגם דלועים לקישוט הכיתה באמצעות שקפים וגזרי נייר משי.





הנה קישור לטקסט מידעי שערכתי בנושא דלעת תוך התמקדות בשני סוגי דלועים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה