"היכולת להבין, לזהות ולהשתמש ברגשות באופן מושכל, עפ"י בחירה". (דניאל גולמן, 1995)
אם אתן מתחברות לתכנים שלי, אתן וודאי יודעות שהבסיס המשותף לחלק גדול מהפוסטים שהעליתי עד כה, קשור בפיתוח האינטליגנציה הרגשית של הילד.
אדם עם רמת אינטליגנציה רגשית גבוהה יוכל לתפקד טוב יותר וברמה מוסרית גבוהה יותר. הוא לא ילך אחרי "העדר" אלא יבחר את הבחירות הנכונות לו והמתאימות לו. זה יהיה אדם וילד עצמאי, מוסרי, רגיש לסביבה ולעצמו, מודע לצרכים השונים של מכריו ועל-ידי כך יגיע לבחירות חיוביות וימנע מהתנהגות שלילית. וודאי שיזכה גם באהבה רבה מהסביבה שכן נעים מאוד להיות בחברת אדם כזה.
אז איך מחזקים שריר זה?
בשלב הראשון חשוב שהילד יכיר את עצמו - "אני מבין את עצמי ולכן מבין טוב יותר את האחר.."
מתחילים לאפשר לילדים להביע רגשות בכתב ובעל-פה. הבלוג שלי מוצף בחומרים המאפשרים עיבוד רגשות. ממליצה להתחיל בפוסט "דרך הלמידה שלי" , המשיכו לפוסט "כתיבה יצירתית בעקבות ספר פרוניה".
שוחחו על הרגשות העולים בסיפורים,
עודדו את הילדים לגשת לפינת חברות אם הם רבו עם חבר,
ותעודדו תהליך למודעות עצמית.
מודעות עצמית
להיות בתהליך מודעות עצמית משמע להתבונן פנימה באומץ לב ולהכיר עצמכם מכל הזויות האפשריות. זו גם ההכרה בעוצמות שבכם ובאתגרים שלכם.
הנה דפים העוסקים במודעות עצמית - מתאים לכל גילאי בית ספר יסודי.
לחצו כאן להדפסה
להדפסה דרך גוגל דוקס - לחצו כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה