מִכֹּל עֵץ-הַגָּן, אָכֹל תֹּאכֵל

את הבוקר שלי התחלתי במספרה, נפרדת משיערות עייפות ויבשות שנוצרו מאכילה לא בריאה, משימוש לא נכון במחליקי שיער, מאֵבֶל מפתיע על אמי ז"ל ומשנה גדושה באתגרים ושינויים משמעותיים.

כשהייתי בת 16, תספורת היתה חלק בלתי נפרד מחיי. ניסיתי הכל מהכל ולא חששתי משום שינוי או צבע, כי ידעתי שהשיער יצמח בחזרה. איכשהו במשך השנים התחלתי לפעול בפחות תעוזה ואומץ,
למה?


במספרה התאפשר לי לקרוא את מוסף החג של ידיעות אחרונות ולקבל השראה מפרופ' ישראל אומן שהתייחס לפרשנותו על המצווה הראשונה בתורה:
"וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָדָם לֵאמֹר:  מִכֹּל עֵץ-הַגָּן, אָכֹל תֹּאכֵל" (בראשית פרק ב פסוק טז)

"תיהנה, תחווה, תמצה את הסובב אותך ואת עצמך. תחיה" (מפרופ' ישראל אומן)


מכירות את זה שמילה/ריח/מבט או משפט שקראתן מעורר בכן משהו?
אז זה בדיוק מה שהרגשתי.

נכון, אני עדיין בשנת אבל איומה וקשה ונכון השנה איבדתי את אחד הדברים המשמעותיים ביותר בחיי,
אבל דבריו הזכירו לי את הדבר החשוב מכל - החיים חזקים מהמוות. ואם כבר חיים - אז לחיות ולמצות את כל מה שניתן.
השפע שקיים סביבנו יכול לאפשר לכל אחת ואחד מאתנו לחוות וליהנות באופן שתמיד חלמנו עליו. יש באפשרותנו לדמיין את כל שאיפותינו ואט אט לרקום אותם וליצוק אותם למציאות חיינו.

ולמה אני מספרת לכן את זה?

כי העזתי להסתפר קצר מהרגיל?

לא רק (:


כי הבחירה למצות את החיים היא בחירה מודעת וחשובה שאני מאחלת לכולנו.
הבחירה לקחת שליטה על חיינו ולהפוך אותם למלאי מיצוי, הנאה, למידה וחוויות, היא רק שלנו.

אז שתהיה זו שנה של בחירות טובות,
החלטות חכמות,
תעוזה והנאה.

שנה של טיולים בחיק הטבע,
מפגשים עם אהובים
וזמן איכות עם המשפחה.

שנה של אהבות חדשות,
בשורות טובות
והגשמת חלומות.

שנה של מודעות,
חיבור לשורשים
ולקיחת אחריות.



והכי חשוב
תודה לכן קוראות נפלאות שמלוות אותי כמעט שש שנים,
ותודה לחדשות שמצטרפות בכל יום.

תודה על 700 הבנות שמשתמשות ביומן המורה שיצרתי
תודה לכל החברות הנהדרות שלי שעוזרות לי לחשוב חיובי גם כשקשה
תודה על האמונה שלכן בי ועל השאלות הנהדרות שאתן שואלות.


בקרוב:
פוסט על פתיחת בלוג
שבועות למידה חדשים
פוסטים נוספים על ציור בפחם ובצבעי מים
ועוד הפתעות








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה