מתנות (פוסט שישי בנושא תודעה ומדע)


כולנו וודאי יודעים שעטיפת המתנה, יפה ככל שתהיה, אינה מעידה על תוכנה ועל טיבה. כולנו יודעים שהדגש הוא על הפנים ולא על החוץ שכן החוץ עלול להטעות אותנו ולהוליך אותנו שולל.

אך האם ידעתם שהמתנות המשמעותיות ביותר מגיעות בעטיפות לא כל כך יפות?






המתנות המשמעותיות ביותר מגיעות בזכות קשיים, נפילות, כישלונות ואתגרים גדולים. והמתנות הללו הן אלו שישנו את חייכם הכי הרבה. מעין מעלית או 'קפיצה קוונטית' לעבר היעד החדש שלכם, השונה לגמרי מהיעד הקודם.

מתנות משמעותיות אלו יקפיצו אותם למקומות שאף פעם לא הייתם בהם אבל חלמתם עליהם ודמיינתם אותם בתוך ליבכם.


כשמשהו מאתגר, שנותן לי להרגיש גם אם לרגע קצר, מכווצת - אני יודעת שמשהו אדיר בדרך אלי  וההתרחבות עומדת ממש מעבר לפינה. עלי רק לראות ולהבין את המתנה שה'משבר' הזה מביא לי. והמתנה תמיד תהיה כה גדולה שתשאיר אותי בהודייה ענקית ליקום הנפלא בו אנו חיים.


................................


את ההבנה המהותית הזו רציתי להעביר לילדיי, לשם כך הכנתי לאחים דמיוניים בני 9 , עשר מתנות עטופות באותה העטיפה.

לאחר שילדיי פתחו את העטיפה, הם הקריאו מה כתוב וכתבו מה המתנה שהאחים הדמיוניים קיבלו בפועל, ומה המתנות שמסתתרות מאחורי המתנה שקיבלו.

לאחר שסיימו את תהליך חיפוש המשמעות מאחורי כל מתנה, דירגו את המתנות מבחינת חשיבותן.

























בואו נתחיל מההתחלה:

הכנה מוקדמת: הדפסתי את הדף הזה, גזרתי את עשר המתנות ועטפתי אותן.









בסיום ההכנה:
שלב ראשון -
ביקשתי מהילדים לפתוח מעטפה ולהקריא איזו מתנה קיבלו הילדים הדמיוניים. הם הקריאו ורשמנו את המתנה בדף שהדפסנו.
שלב שני -
חשבנו על החשיבות שמסתתרת מאחורי המתנה שקיבלו
לדוגמה:
קבלת חיה מפחידה - התמודדות עם פחד, טיפול בבעל חיים, התגברות.
מחלת שפעת - חופשה, מנוחה, התחזקות הגוף, זמן איכות עם ההורים, הפסקה מה"לחץ" היומיומי, חיסון הגוף למחלה.
רכיבה על אופניים - כחלק מהלימוד יש גם נפילות ופציעות - התמודדות עם אתגר, התגברות על פחדים
הפסד במשחק - רצון ומוטיבציה להשתפר, ללמוד להפסיד בכבוד, התגברות על כישלון

שלב שלישי -
האם ההנאה מהמתנה ארוכת טווח או קצרת טווח?
לדוגמה:
גלידה - קצרת טווח
מסלול מכשולים קשה - ארוכת טווח (התגברות על עייפות, ייאוש. ההבנה שההתמדה משתלמת ועוד)

שלב רביעי -

דירוג המתנות לפי סדר חשיבותן


שלב חמישי -

סימון עטיפת המתנה.
שחור - מתנות "קשות"
ורוד/ אדום - מתנות יפות.
ומשם שיח על התוצאה - על כך שדווקא המתנות ה"שחורות" הן בעלות החשיבות הרבה יותר ולטווח הארוך יותר.
והעטיפות הבהירות - מהנות אמנם וכיפיות אך חשיבותן קצרת טווח לעומת המתנות האחרות.




אם כך, מה המסקנה מכל הפעילות שעשינו? ומה היתה מטרתה?
ההבנה שבמתנות קשות מסתתרות המתנות הנפלאות ביותר אם רק נשנה את גישתנו כלפיהן, לא נפחד מהן ונחפש את האוצרות הגלומים בהן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה