תשובה לשאלה



"אני מתחילה ללמד בבית ספר יסודי מדעים וראיתי שיש לך המון חומרים שיתאימו.
איך את מציעה לי להתחיל ללמד? יש לך רעיון מעניין?"

אני לא מורה למדעים אבל יש לי זיקה רבה למקצוע. אני חושבת שבשיעור הראשון בכל שכבת גיל, צריך ללמד מה זה מדע. צריך להתחיל מהבסיס מכיוון שרוב הילדים לא מכירים בגיל הצעיר את המושג. הם שמעו עליו אבל לא ממש מבינים אותו.
מדע במילים פשוטות זה כל הידע שהושג באמצעות המחקר האנושי. ולכן מדע קיים בכל תחום ותחום.
מדען הוא האדם העוסק במחקר המכוון להרחבת הידע.
מדוע לימודי המדע כה טבעיים וחשובים?
בראש ובראשונה הסקרנות הטבעית של בני האדם להבין את העולם, למצוא את החוקיות בטבע ולהשתמש בממצאים לתועלת אישית, קולקטיבית עולמית.
את השיעור הראשון הייתי פותחת בשיח על המושגים שהזכרתי וממשיכה בהיכרות עם מדענים רלוונטיים לנושאים שילמדו בכיתה. מסיימת בניסוי נחמד או במחקר קטן שניתן לעשות בכיתה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה