מפת חשיבה

מפת חשיבה היא אחד מכלי החשיבה וארגון המידע האהובים עלי ביותר. היא מאפשרת להוציא את הרעיונות החוצה באופן ברור ובכך לאפשר לעצמנו להביט במחשבות שלנו.
אחת לשבוע לפחות, אני מרגישה מוצפת במידע ורעיונות שעולים לי בראש. מפת החשיבה מאפשרת לי להוציא החוצה את הגל הענק הזה, ובכך למפות בסופו של התהליך את התכנים. חלקם עולים לפוסטים, חלקם לסרטונים, חלקם הופכים לחוברות, חלקם מיושמים על הילדים שלי, חלקם נגנזים וחלקם יצאו בשלב מאוחר יותר לאור.

לשימוש במפות חשיבה יש תועלת רבה בתחומים רבים ולדעתי צריך להכניס את השימוש בכלי זה כבר בילדות.

הילדה שלי משתמשת בכלי הזה כשהיא מעלה רעיונות באשר לכל מיני דברים שהיא רוצה. לאחר שהיא מסיימת לכתוב את כל הרעיונות שעולים לה בראש וללא שיפוטיות, היא מביטה ברעיונות שלה ובוחרת מה לעשות ועם מה להתחיל.

מפת חשיבה מאפשרת לסכם חומר באופן נוח וקליט במוח.
מפת החשיבה מאפשרת לעלות רעיונות בנוגע לפרויקטים יצירתיים בתחומים רבים.

ניתן לשלב בה ציור, צבעים, שרטוטים, גרפים ועוד.. אין כללים מלבד הכלל חשוב ביותר: חוסר שיפוטיות.

בהמשך ליחידה בנושא שמחה, למדו את הילדים להשתמש במפת חשיבה ולהכין בעצמם מפה מושקעת ויצירתית שתשלב ציורים, גזרי עיתונים, מדבקות ועוד.. כל אלו יהפכו להיות מקור השראה לשמחה בחייהם.


התחילו תמיד בדוגמה אישית




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה