פרחי הוראה

* מחשבות של בוקר על פרחי הוראה **
דמיינו לכם ניצני פרחים יפהפיים שפורחים במלוא עוצמתם. מפיצים ריח נפלא, תופסים מרחב גדול ומגיעים לשיא הפוטנציאל שלהם.
כך גם הסטודנטים להוראה צריכים להרגיש. שיש להם בית חם שמפרה אותם, מאפשר להם לפרוח תוך כדי הגנה עליהם בשלבים הקריטיים.
רוב מוסדות הלימוד שעוסקים בהוראה, מכינים את הסטודנטים שלהם מבחינה תאורטית ומעשית עד כמה שניתן ,שכשיצאו בשנת הסטאג' שלהם לעבודה, יוכלו להשתמש במגוון הכלים הרחב שרכשו ויהפכו להיות אנשי חינוך משקיעים, מצליחים ומעוררי השראה.
אני למדתי באחווה וזכיתי במרצות מעולות שעזרו לי להבין ולהשתמש בכלים הטבעיים שלי, להאמין בהם וליצור כלים חדשים.
אבל מה קורה לרוב המורות כשנכנסות למערכת האינטנסיבית?
הרבה מאבדות את הדחף וההתלהבות בגלל ההתשה והעייפות שמאפיינת את השנים הראשונות.
הפתרון שלי, אם תשאלו אותי כמובן, נוגע בשנים הראשונות של המורות במערכת.
המשכורת צריכה להישאר זהה לכל מורה כמובן אבל האחריות שונה.
מורות בראשית דרכן צריכות להתמקצע בבית הספר שהן מלמדות באופן כזה שיצוותו למורות איכותיות (בדגש על איכותיות, רגישות, מקצועיות ומעוררות השראה) במשך 3 שנים לפחות. המטרה: ליווי משמעותי עד הפיכתן למחנכות.
הסיבות?
* התמקצעות שיכולה להתרחש רק תוך כדי תנועה.
* האפשרות לעבוד ולהתמקד בקבוצות קטנות באופן יומיומי כדי להתנסות בפועל בצורות למידה שונות, בקשיים שונים, בצרכים שונים ובכך להפוך למקצועיות בעלות כלים רבים ומשמעותיים.
* להוריד את הלחץ הרב, ריבוי המשימות ולאפשר להן תמיכה אמיתית ואיכותית.
*לאפשר להן זמן איכותי ללמוד בהשתלמויות חשובות לראשית הדרך הנוגעות בחיזוקן הפנימי, בחוסן הנפשי שלהן, בכלים פדגוגיים חדשניים ומסורתיים שעובדים, בהוראה מתקנת ובטיפוח היצירתיות.
* לעלות את רמת ההשקעה בתלמידים - ע"י כך שבכל כיתה תהיה מורה נוספת שתוכל לקדם את הילדים.
* הגברת תחושת המסוגלות של המורה
* צמצום השחיקה
ועוד..
מאחלת לכל פרחי ההוראה לנווט את האנרגיות שלהם למקומות הנכונים ולשמור על רמת מוטיבציה גבוהה למרות העומס הרב.

אין תגובות:

פרסום תגובה